הרב דוב ליאור: "עונש מוות למחבלים – מותר ואף חובה"

    אתר קול חי 1 Comment on הרב דוב ליאור: "עונש מוות למחבלים – מותר ואף חובה"

    הרב דוב ליאור מתייחס לחקיקת חוק עונש מוות למחבלים ולהיבט ההלכתי: "לא רק שמותר לחוקק חוק עונש מוות למחבלים, חייבים לעשות זאת"

    Kiryat Arba's Chief Rabbi Dov Lior at the West Bank settlement of Migron.on Thursday, July 21 2011. The state has pledged to destroy three permanent structures in the West Bank outpost of Migron within 3 days. Photo by Yossi Zamir/Flash 90 *** Local Caption *** ??? ?? ????? ????? ??????? ???? צילום: פלאש90
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב דוב ליאור, מבכירי רבני המגזר הדתי מתייחס להיבט ההלכתי בחקיקת חוק עונש מוות למחבלים ומביע תמיכה במהלך, במכתב ששלח לשר איתמר בן גביר ולסיעת עוצמה יהודית וחברת הכנסת לימור סון הר מלך מהמפלגה, שהגישה את החוק.

    הרב כותב במכתבו: "כידוע, תורת ישראל מקיפה את כל תחומי החיים, ואם ישנם מצבים שאינם כתובים בתורה במפורש אזי מלך ישראל או ממשלה שנבחרה ע"י הציבור (שלעניין זה יש לה דין מלכות) יש בכוחם להעניש ואפילו במיתה אם הדבר משרת את טובת הציבור".

    הרב מצטט במכתבו את פסק הרמב"ם בעניין: "וכל אלו הרצחנים וכיוצא בהן שאינן מחויבים מיתת בית דין, אם רצה מלך ישראל להורגם בדין המלכות ותקנת העולם הרשות בידו".

    "לכן", כותב הרב "אם לדעת חברי הכנסת, שמכירים את המציאות, עונש כזה ירתיע את המחבלים, לא רק שמותר להם לחוקק חוק עונש מוות למחבלים אלא שהם חייבים לעשות זאת משום שלום הציבור".

    לסיום כותב הרב במכתבו: "יהי רצון שהקב"ה ייתן לכם לב רחב ותבונה נכונה להצעיד את מדינת ישראל אל עבר השלום המיוחל בקרוב בימינו אמן. עלו והצליחו!".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב למכתב הרב: "ההיגיון, המוסר וההלכה קובעים כי חייבים להעביר את חוק עונש מוות למחבלים, חוק חשוב שירתיע טרור ויסייע לנו בקידום מדיניות הביטחון. מודה לרב על תמיכתו האיתנה בחוק הזה ובכלל".



    1 תגובות

    מיין תגובות